شهيد مهدي‌ تائب‌

شهيد مهدي‌ تائب‌ آلاله‌گورابي‌ فرزند ابراهيم‌ به‌ سال‌ 1343 در روستاي‌ آلاله‌گوراب‌ شهرستان فومن تولد يافت‌. تحصيلات‌ خود را در زادگاهش‌ آغاز نمود و پس‌ از طي‌ دوره‌ ابتدايي‌، وارد مقطع‌ راهنمايي‌ گرديد و تا سال‌ دوم‌ به‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ پرداخت‌ و از آن پس، به‌ خاطر كمك‌ به‌ پدرش‌ در كار كشاورزي و تأمين‌ مخارج ‌خانواده،‌ از ادامه‌ي‌ تحصيل‌ باز ماند.
مدتي‌ از كار و تلاش‌ او در كنار خانواده‌اش‌ گذشت‌، تا اينكه‌ زمان‌ خدمتش‌ فرارسيد و بعنوان‌ مشمول ‌سپاه‌ (سرباز سپاه‌)، به‌ خدمت‌ مقدس‌ سربازي‌ رفت‌. در حين‌ خدمت‌ او كه‌ مصادف‌ با سالهاي‌ جنگ ‌ايران‌ و عراق‌ بود، به‌ مناطق‌ جنگي‌ اعزام‌ شد و دليرانه‌، از مملكت‌ و ناموس‌ خود به‌ دفاع‌ پرداخت‌، تا اينكه‌ در بيست‌ و نهم‌ ارديبهشت‌ 1365 در منطقه‌ي‌ مهران‌ به‌ شدت‌ مجروح‌ شد. او را به‌ بيمارستان‌ نمازي‌ شيراز منتقل‌ كردند، اما براثر جراحات‌ شديد وارده‌ به‌ ناحيه‌ شكم‌، در اين‌ تاريخ‌ به‌ شهادت‌ رسيد و در نهايت‌، در گلزار شهداي‌ فومن‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد.
شهيد مهدي‌ تائب‌ از نظر اخلاقي‌، فردي‌ مهربان‌ و با محبت‌ بود. كمك‌ به‌ مردم‌ از بارزترين‌ كارهاي‌ او در زندگيش‌ بود. از كار و تلاش‌ خسته‌ نمي‌شد و كار را براي‌ خود عيب‌ نمي‌دانست‌. در سختي‌ها صبور بود و به‌ جنگ‌ با مشكلات‌ زندگي‌ مي‌رفت‌. بار آخر‌ كه‌ به‌ منطقه‌ي‌ جنگي‌ مي‌رفت‌، گفت: ‌ آخرين ‌باري‌ است‌ كه‌ به‌ مرخصي‌ مي‌آيد و ديگر به‌ مرخصي‌ نخواهد آمد.
خانواده‌ تائب‌، غير از اين‌ شهيد، يك‌ جانباز (هادي‌ تائب‌) و يك‌ آزاده‌ (علي‌ تائب‌) نيز تقديم‌ ايران‌ عزيز نموده‌اند. هادي‌ تائب‌ جانباز ده‌ درصد بوده‌ و برادرش‌ علي‌ كه‌ مدت 25 ماه‌ و 9 روز (24/4/67 تا3/6/69) از عمرش‌ را در زندان‌هاي‌ عراق‌ گذرانده،‌ از آزادگان‌ مي‌باشد.