شهيد هادي‌ چوپاني‌

شهيد هادي‌ چوپاني‌ قلعه‌رودخاني‌ فرزند مهدي‌ به‌ سال‌ 1342 در روستاي‌ قلعه‌رودخان‌  شهرستان فومن گام‌ به‌ گيتي‌نهاد. دوران‌ كودكي‌ را سپري‌ نمود و پس‌ از آن‌ وارد مدرسه‌ گرديد و تا قبولي‌ سوم‌ نظري‌ به‌ادامه‌ي‌ تحصيل‌ پرداخت‌.
شهيد چوپاني‌ در مدرسه‌ شهيد جانپرور گوراب‌ پس‌ مشغول‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ بود كه‌ داوطلبانه‌ ازواحد بسيج‌ سپاه‌ فومن‌ عازم‌ جبهه‌هاي‌ حق‌ عليه‌ باطل‌ گرديد. اين‌ شهيد بزرگوار در منطقه‌ي‌ مريوان‌ كردستان‌ در حال‌ جنگ‌ با متجاوزين‌ بود كه‌ در چهاردهم‌ خرداد 1363 در روستاي‌ انجيران‌ اين‌ منطقه‌، توسط‌ اشرار مسلح‌ و غيرقانوني‌ حزب‌ كومله‌ به‌ شهادت‌ رسيد و به‌ كاروان‌ عظيم‌ شهيدان‌پيوست‌ و جاودانه‌ شد.

در بخشي‌ از وصيت‌نامه‌ي‌ اين‌ شهيد والامقام‌ مي‌خوانيم‌:

  بسم الله الرحمن الرحيم
با درود و سلام فراوان بر حضرت مهدي (عج) و با سلام برهبر كبير انقلاب اسلامي نايب برحق امام زمان (عج) حضرت امام خميني و با سلام برشهداي گرانقدر اسلام از كربلاي حسين زهرا تا كربلاي سرخ ايران و سلام بر امت شهيد پرور و قهرمان اسلام .
 مادر عزيزم من اينگونه وصيتنامه ام را برايتان يادگار مي گذارم .
 مادر جان از براي من زحمات بسياري كشيده اي تا مرا جوان كرده اي و شايد آرزوهاي زيادي براي آينده ام پيش بيني كرده باشي ولي مادر عزيز و پدر مهربان از جسم من چشم بپوشيد و بروح من فكر كنيد من بسوي جبهه حق عليه باطل مي شتابم . مادر جان تو بعد از من نگراني را زياد به خود را مده چون من راهي را ميروم كه بهتر ين مژده ها را براي انسان به ارمغان مي آورد .
ارمغان شهادت :
اگر شهادت بسوي اين بنده گناهكار آمد آنرا با آغوش باز مي پذيرم و براين پذيرش افتخار ميكنم . از شما ميخواهم كه به سفارشات من خوب  توجه كنيد . اي خانواده من اگر جنازه ام بدست شما رسيد ديگر براي من ناراحت نباشيد و براي شهدائي گريه كنيد كه جنازه آنها بدست خانواده شان نرسيده است و هنوز هم خانواده آنها چشم به راه هستند و اگر حتي يك استخوان من براي شما آمد باز ناراحت نباشيد و گريه كنيد براي حسين (ع) كه علي اصغر شش ماهه اش را در راه ايزد يكتا از دست داد و اما اگر هيچ اثري از جنازه ام را دريافت نكرديد باز هم ناراحت نباشيد وخود را بجاي مادران شهداي مفقودالاثر قرار دهيد و در خاتمه چند سفارش كوچك ولي پر بار برايتان به يادگار ميگذارم اميدوارم به آن عمل كنيد .
اي پدر و اي مادر من براي سلامتي و طول عمر رهبر كبير هميشه بدعا  باشيد و نكند بعد از من خداي ناخواسته زياد ناراحت باشيد و به اين امام بزرگوار ناسزا بگوئيد چون اين حكومت حكومت حضرت مهدي است ونماز تان را سر وقت به پا داريد و بعد از نماز امام امت را دعا كنيد و ظهور حضرت مهدي را از خدا بخواهيد و در خاتمه براي آمرزش گناهان من از خدا طلب آمرزش كنيد والسلام
به اميد پيروزي نهائي اسلام بر تمامي كفر جهاني .