شهيد عباس‌ خدمتگزار

 
بسيجي‌ شهيد عباس‌ خدمتگزار بافكري‌ فرزند حاج‌ حسين‌ به‌ سال‌ 1346 در تهران‌ ديده‌ به‌ جهان ‌گشود. دوره‌ كودكي‌ را در كانون‌ گرم‌ خانواده‌ سپري‌ ساخت‌، تا اينكه‌ وارد مدرسه‌ گرديد و خود رابراي‌ آموختن‌ علم‌ و دانش‌ مهيا ساخت‌.
دوره‌ ابتدايي‌ را در دبستان‌ شهيد حق‌ وردي‌ و دوره‌ راهنمايي‌ را در مدرسه‌ توحيد فومن‌ سپري‌ كرد، آنگاه‌ وارد دبيرستان‌ شهيد تيغ‌نورد گرديد و دوره‌ اول‌ و دوم‌ را در اين‌ مدرسه‌ سپري‌ نمود. پس‌ از آن‌خود را براي‌ رفتن‌ به‌ جبهه‌ مهيا نمود و همانند برادر شهيدش‌، نبرد با دشمن‌ متجاوز را در سرمي‌پروراند.
در خرداد 1366 از واحد بسيج‌ فومن‌ به‌ رشت‌ و از لشكر 16 قدس‌ گيلان‌ به‌ جبهه‌هاي‌ نور عليه‌ ظلمت‌ اعزام‌ شد و بسان‌ برادرش‌ دليرانه‌ و شجاعانه‌ جنگيد، تا اينكه‌ سرانجام‌ در چهارم‌ فروردين‌ 1367 در عمليات‌ والفجر ده‌ در محل‌ ارتفاعات‌ ريش‌ خرمال‌ عراق‌ پيكرش‌ مفقود گرديد و درست‌ يك‌ روز پس‌ از شهادت‌ برادرش‌، به‌ شهادت‌ رسيد و به‌ خيل‌ كاروان‌ شهداي‌ اسلام‌ پيوست‌. يادشان‌ گرامي‌ و راهشان‌ پررهرو باد.
در قسمتي‌ از وصيت‌نامه‌ي‌ شهيد خدمتگزار مي‌خوانيم‌: «خدايا اگر مرگ‌ من‌، خدمت‌ به‌ اسلام‌ است‌ مرا بميران‌ و اگر حياتم‌ به‌ نفع‌ اسلام‌ است‌، مرا زنده‌ نگه‌دار».