شهيد جمشيد كاروان‌
 
سرباز وظيفه‌ شهيد جمشيد كاروان‌ ماوردياني‌ فرزند غلامحسين‌ به‌سال‌ 1343 در روستاي‌ سه‌ پيران‌ شهرستان فومن به‌ دنيا آمد. دوران‌ كودكي‌اش‌ در آغوش‌ گرم‌ خانواده‌، در كنار پدري‌زحمتكش‌ و مادري‌ مهربان‌ و دلسوز سپري‌ گرديد، تا اينكه‌ در سن‌ هفت‌ سالگي‌ روانه‌ي‌ مدرسه‌ شد.
اين‌ شهيد تا پايه‌ي‌ ششم‌ ابتدايي‌ قديم‌، تحصيل‌ نمود و پس‌ از آن‌ از ادامه‌ي‌ تحصيل‌ صرف‌ نظر كرد و از آن‌ پس‌، در كارخانه‌ي‌ برنج‌ كوبي‌ پدرش‌ واقع‌ در روستاي‌ سه‌ پيران‌ (سياه‌ پيران‌) مشغول‌ به‌ كارگرديد. بعد از مدتي،‌ تشكيل‌ خانواده‌ داد و صاحب‌ همسر و فرزند گرديد.
در پاييز سال‌ 62 بود كه‌ به‌ خدمت‌ فراخوانده‌ شد و بعد از دوره‌ آموزشي‌، به‌ تيپ‌ 30 گرگان‌، پيوست‌ و از اين‌ طريق‌، براي‌ دفاع‌ از مرزوبوم‌ ميهن‌ اسلامي‌، راهي‌ مناطق‌ جنگي‌ گرديد. اين‌شهيد پس‌ از سيزده‌ ماه‌ خدمت‌ در آن‌ ديار جنگ‌ و آتش‌، سرانجام‌ در شانزدهم‌ آذر 1363 بعلت‌منفجر شدن‌ نارنجك‌ (تله‌ شده‌) دشمن‌ در منطقه‌ي‌ مريوان‌، به‌ شهادت‌ رسيد و پيكرش‌ بعد از منتقل‌شدن‌ به‌ فومن‌، پس از تشييع ‌ باشكوه مردم،‌ در گلزار شهداي‌ سه‌ پيران‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد.