شهيد غلامرضا اكبري‌

شهيد غلامرضا اكبري ملاسرايي‌ فرزند محمد حسن‌ به‌ سال‌ 1330 در روستاي‌ ملاسرا كه‌ در آنوقت‌، از توابع‌ شهرستان‌ فومن‌ به‌ شمار مي‌رفت‌، ديده‌ به‌ جهان‌ گشود. اين‌ شهيد والامقام‌ پس‌ از طي‌ دوران ‌كودكي‌، وارد مدرسه‌ شد و تا پايه‌ چهارم‌ ابتدايي‌ به‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ پرداخت‌.
در اواخر دهه‌ي‌ چهل‌ به‌ خدمت‌ سربازي‌ رفت‌ و اين‌ دوره‌ را با موفقيت‌ سپري‌ نمود. در دهه‌ي‌ پنجاه‌ بود كه‌ با انقلاب‌ و برخي‌ از دستاوردهاي‌ آن‌ آشنا گرديد و به‌ صفوف‌ انقلابيون‌ پيوست‌. در مجالس‌ ديني‌ و در تظاهرات‌ مردمي‌ بر عليه‌ رژيم‌ پهلوي‌ حضوري‌ فعال‌ داشت‌. او در اين‌ ايام‌ بعنوان‌ كارمند شهرداري‌ رشت‌، در قسمت‌ آتش‌نشاني‌ اين‌ نهاد مشغول‌ به‌ كار گرديد و همزمان‌ با كار، با ديگر مبارزين‌ و نيروهاي‌ انقلابي‌ به‌ مبارزه‌ با گروهك‌هاي‌ ضدانقلاب‌، بويژه‌ منافقين‌ مي‌پرداخت‌.
شهيد اكبري‌ در افشاي‌ چهره‌ منافقان‌ و رسوايي‌ ايشان‌ نقشي‌ ارزنده‌ داشت‌ و با خصوصيات‌ روحي‌ و اخلاقي‌ خاصي‌ خود، همواره‌ به‌ فكر نابودي‌ و از بين‌ بردن‌ گروهك‌هاي‌ ضدانقلاب‌، به‌ ويژه‌ «منافقين‌» و چريك‌هاي‌ به‌ اصطلاح‌ «فدايي‌ خلق‌» كه‌ شخصيت‌هاي‌ انقلابي‌ را به‌ طرز ناجوانمردانه‌ ترور مي‌كردند، بود.
 
 
با اينكه‌ بارها از سوي‌ اين‌ مزدوران‌ خود فروخته‌، مورد تهديد واقع‌ و مخالفان‌ زيادي‌ پيدا كرده‌ بود، ولي‌ با اين‌ همه‌، با جرأت‌ و شجاعتي‌ كه‌ داشت‌، وفاداري‌ خود را با اسلام‌ و انقلاب‌ علني‌ مي‌ساخت‌ و از پاي‌ نمي‌نشست‌ و همچنان‌ به‌ فعاليت‌هاي‌ ضدرژيم‌ خود ادامه‌ مي‌داد.
اين‌ شهيد والامقام‌ پس‌ از سالها تلاش‌ در راه‌ زندگي‌ و مبارزه‌ در راه‌ انقلاب‌، در ششم‌ آذر 1361، هنگاميكه‌ از محل‌ كار خود به‌ منزل‌ بر مي‌گشت‌، در منطقه‌ي‌ پسيخان‌ روبروي‌ پايگاه‌ بسيج‌ اين‌ محل‌، مورد اصابت‌ گلوله‌هاي‌ چندتن‌ از اعضاي‌ گروهك‌ مجاهدين‌ خلق‌ (منافقين‌) قرار گرفت‌ و در اين ‌ترور، به‌ فيض‌ شهادت‌ نايل‌ آمد.